Erik Lindgren perusti syksyllä 1946 yrityksen Kuljetus E. Lindgren Tenholassa.
Vuosien saatossa yritys on kuljettanut m.m.:
- kuitupuuta, sokerijuurikasta ja viljaa.
- puuta ja koivutukkeja Smolanderille Pölkåssa.
- tukkeja Frankbölestä ja Mailista Hakkalan sahalle.
- maitoa Stäuberin meijeristä (myöh. Valio) säiliöautolla Tenholan ja Helsingin välillä.
Kuorittua maitoa paluukuljetuksena maidontoimittajille. Toimittajia oli mm Bromarvissa,
Lindössä ja Prästkullassa. Neljällä maitoautolla ajettiin päivittäin Bergbyhyn, Trollshovdaan,
Prästkullan-lenkki ja Karjalohjalle. Maitokuljetukset lopetettiin 1973.
- 50-luvulla juustoa Valion meijeristä Tenholasta Helsinkiin sekä Helsingin
ja Tampereen välillä.
- 1961 alkaen Oy Vuoksenniska Ab:lle raaka-aineita Koverharin rautatehtaalle. (nyk. FNSteel).
Samaan aikaan aloitettiin raudoitusteräksen kuljetukset Åminneforsista (nyk. Celsa Steel)
- 1969-1970 ulkomaankuljetuksia Nordtransille.
- 1973-1983 ulkomaankuljetuksia Polar-Expressille.
- parakkeja Saudiarabiaan.
Ensimmäisiä autoja olivat mm Opel Plitz -46 ja Mercedes-Benz -49.
Ensimmäinen dieselauto oli Borgward -52. Enimmillään 70-luvulla ulkomaankuljetuksissa oli 4 autoa
ja kotimaankuljetuksissa 7 autoa.
-----------------------------------------------
1978 E. Lindgren siirtyi Tenholan Kuljetus Lindgrenille, perustajina Rainer ja Nils Lindgren.
1993 Nilsin pojat Håkan ja Magnus Lindgren perustavat kuljetusyrityksen MHL-Trans.
2007 Tenholan Kuljetus siirtyy Håkan ja Magnus Lindgrenille.